Вчені на 30 років омолодили шкіру людини

Фото: bbc.com

Збільшена клітина шкіри 53-річної жінки виглядає і веде себе так, ніби вона була на 30 років молодша

Технологія заснована на методах, які використовувалися для створення клонованої овечки Доллі понад 25 років тому.

Вчені з Кембриджу омолодили клітини шкіри 53-річної жінки, зробивши їх такими ж, як у 23-річної. Вони вважають, що можуть робити те саме з іншими тканинами тіла, пише ВВС.

Зазначається, що метою є розробка методів лікування вікових захворювань – діабету, хвороби серця та неврологічних розладів.

“Ми мріяли про такі речі. Багато поширених захворювань ускладнюються з віком, і думати про те, щоб допомагати людям таким чином, дуже цікаво”, – сказав керівник групи, професор Вольф Рейк з Інституту Бабрахама в Кембриджі.

Він наголосив, що робота перебуває на дуже ранній стадії.

Витоки методу сягають 1990-х років, коли дослідники з Інституту Рослина неподалік Единбурга розробили метод перетворення дорослої клітини молочної залози, взятої у вівці, в ембріон. У такий спосіб з’явилася клонована вівця Доллі.

Фото: wikipedia.org

Вівця Доллі

Однак метою технології було створення так званих ембріональних стовбурових клітин людини, такі як м’язи, хрящі та нервові клітини для того, щоб замінити зношені частини тіла.

У 2006 році професор Шинья Яманака, який тоді працював у Кіотському університеті, спростив цю техніку за допомогою нового методу IPS. Він включав додавання хімічних речовин до клітин дорослого організму, приблизно, на 50 днів, що призвело до генетичних змін, які перетворили дорослі клітини на стовбурові.

Однак обидва методи складні тим, що створені стовбурові клітини необхідно повторно виростити у клітини та тканини, необхідні пацієнту.

Тепер команда професора Рейка використала техніку IPS на клітинах шкіри 53-річного віку. Вони скоротили хімічну ванну з 50 днів до 12. У результаті, клітини не перетворилися на ембріональні стовбурові клітини, а омолодилися в клітини шкіри.

Наразі методика не може бути відразу переведена до клініки, оскільки метод IPS збільшує ризик розвитку раку.

“Довгострокова мета полягає в тому, щоб продовжити термін здоров’я людини, а не тривалість життя, щоб люди могли старіти здоровішим чином”, – додав професор Рейк.

За його словами, одним із перших застосувань може бути розробка ліків для омолодження шкіри у людей похилого віку в тих частинах тіла, де вони були порізані або обпалені, щоб прискорити загоєння. Дослідники з’ясували, що омолоджені клітини шкіри рухаються швидше в експериментах, що імітують рану.

Незабаром вчені планують подивитися, чи ця технологія працюватиме з іншими тканинами, такими як м’язи, печінка та клітини крові.

“Якщо аналогічні підходи або нові методи лікування зможуть омолодити імунні клітини, які, як ми знаємо, стають менш чутливими до віку, то в майбутньому можна буде підвищити реакцію людей на вакцинацію, а також їхню здатність боротися з інфекціями”, – резюмували автори дослідження.

Нагадаємо, раніше вчені з Медичної школи Перельмана Пенсільванського університету, що спеціалізується на респіраторних системах, виявили абсолютно новий тип клітин, який ховається в тонких проходах легень людини, що гілкуються.

Японська компанія відкриє світові доступ до суперкомп’ютера